Po dvaceti letech jsme vzkřísili starou železniční vlečku

Tovačov 12. 1. 2015

Železniční vlečky jsou vlastně slepé tratě, které vedou do výrobních závodů a firem a jsou napojeny na regionální nebo celostátní železniční síť. S rozvojem kamionové dopravy upadly vlečky do zapomnění, ale mnohé z nich mohou dnes vyřešit logistické problémy podniků lépe než kamionová doprava. Pro přepravu betonových dílců velkých rozměrů je navíc železnice mnohem bezpečnější, levnější a na velké vzdálenosti praktičtější formou dopravy.

vlecka topos cover
Nakládka betonových dílců do Švédska na vlečce v Tovačově

Nakládka betonových dílců do Švédska na vlečce v Tovačově

Železniční vlečku v závodě TOPOS PREFA Tovačov, která je napojena na lokální trať z Kojetína do Tovačova, jsme společně s občanským sdruženími KPKV Brno a sdružením KMD provizorně opravili již v roce 2011, kdy se stala domovem pro pět historických železničních vozů. Na konci léta minulého roku vznikl současně s rozsáhlou stavební zakázkou ve Švédsku požadavek obnovení nakládky na vlečce v Tovačově.

Výstavba logistického centra Scania ve Švédsku o rozloze 33. 000 m2

Výstavba logistického centra Scania ve Švédsku o rozloze 33. 000 m2

Vlečka v Tovačově tak opět po dvaceti letech ožila. Zatím sice jen jednorázově v průběhu září, ale chystáme její využití také v příštím roce. Podívejte se na fotografie nakládky na vlečku prvních 100 vozů betonových dílců pro stavbu logistické haly Scania ve Švédsku.